Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015

Ο κόσμος μας γύρω με σχήματα!!!

Σχήματα υπάρχουν γύρω μας πολλά! και αφού γνωρίσαμε τα επίπεδα σχήματα καιρός να παρατηρήσουμε και τα στερεά!! Δανειστήκαμε το βαλιτσάκι με τα στερεά από το Δημοτικό σχολείο...

το παρατηρήσαμε, είπαμε με ποια καθημερινά μας αντικείμενα μοιάζουν, μάθαμε τα ονόματα των στερεών, βρήκαμε αντικείμενα στις τάξεις μας.....

και περπατήσαμε στους δρόμους της γειτονιάς μας αναζητώντας σχήματα. Βρήκαμε πολλά, τα φωτογραφήσαμε.......
κώνος

ορθογώνια

κώνος


ρόμβοι πολλοί

οκτάγωνο

σφαίρα
και γυρνώντας στην τάξη τα παρατηρήσαμε.
 Μέσα από μια παρουσίαση εικόνων στον υπολογιστή γνωρίσαμε αγγεία, πίνακες ζωγραφικής,ψηφιδωτά στολισμένα με σχήματα και γραμμές......


Προσπαθήσαμε κι εμείς να γίνουμε... αγγειογράφοι!
να κάνουμε... ψηφιδωτά!

 βρήκαμε ποια λείπουν και συμπληρώσαμε το μοτίβο
αντιστοιχίσαμε ένα προς ένα τα ίδια σχήματα...
και στο τέλος παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια και δημιουργήσαμε τις δικές μας προτάσεις που έπρεπε να περιέχουν μέσα τους την ονομασία ενός σχήματος.

ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

[Τα παιδιά δημιούργησαν προτάσεις με τα ονόματα των σχημάτων]

·        Το ποδήλατό μου έχει ρόδες σε σχήμα κύκλου
·        Όλοι οι πλανήτες έχουν σχήμα σφαίρας
·        Στο σπίτι έχω μια φούστα που είναι σαν τραπέζιο
·        Τα αυγά έχουν σχήμα αυγοειδές
·        Όταν πήγαμε έξω και ψάχναμε σχήματα, είδαμε ότι τα φώτα του αυτοκινήτου είναι κύκλοι
·        Στην αποθήκη μου έχω ένα ποδήλατο που έχει 4 ρόδες, που το σχήμα τους είναι κύκλος
·        Στην κουζίνα μας έχουμε ένα τραπέζι που είναι τετράγωνο
·        Ο καθρέφτης στην τάξη μας είναι ορθογώνιος
·        Η μαμά μου έχει ένα φόρεμα που πάνω έχει ρόμβους
·        Η σκεπή του σπιτιού μου είναι τρίγωνη
·        Το διαμάντι είναι ρόμβος
·        Η ντουλάπα μας είναι ορθογώνια

·        Η θήκη από τα cd είναι τετράγωνη